Thursday, April 14, 2011

Harper's Quebec damage control today

So why was Harper all "people of the regions" today in Quebec? See "Harper woos Quebeckers with pledge to move key federal agency," and "Harper pledges boost to rural economic development," for example. Big stuff. Shuffle a few federal offices off to Quebec "regions" unknown. Seems well planned...not.

Why the haphazard announcement today? Well, it is part of his people of the regions shtick, yes. But it's also because he flubbed on the Quebec stage last night. There was a representative of the "regions" on television at the French language debate, Muguette Paillé, a 53 year old woman from Mauricie who asked the leaders about job creation in the regions. Harper left her cold:
Selon Muguette Paillé, c’est Jack Layton et Michael Ignatieff qui ont le mieux répondu à sa question.

«Certainement pas M. Harper. Il n’a montré aucune empathie. Je ne l’ai pas aimé du tout. Mais j'ai bien aimé M. Layton et aussi M. Ignatieff qui ont bien répondu», a-t-elle dit sans mentionner le chef du Bloc québécois, Gilles Duceppe.

Elle n’a pas été agacée par le fait que Michael Ignatieff utilise l’exemple de ses parents, notamment pour parler des aidants naturels.

«M. Ignatieff a été très réaliste dans sa réponse. Il parlait de ma réalité. Quand il a parlé de mes parents, je me suis demandé s'il avait fait une enquête sur moi. Mes parents sont en santé, ils ont 84 et 86 ans. C'est vrai que je me préoccupe d'eux», fait-elle remarquer.
She got a lot of play last night. This is likely why Harper made his announcement today. Damage control.

And that's not even getting into the spectacle of a Prime Minister playing regions against cities so overtly like this...